PRAVDA O VODĚ VE ZLÍNĚ V ROCE 2004
TUNEL VAKU ZLÍN A ZAČÁTEK DRANCOVÁNÍ PENĚŽENEK LIDÍ
Organizovaná skupina instaluje protiprávně mezi lidi a vodu soukromý penězovod, kterým mají téct stamilióny vybrané od lidí do rukou cizinců. Vak Zlín je vytunelován.
- Nabídka Zlínské vodárenské učiněná městům Luhačovice, Slavičín, Brumov-Bylnice a dalším, včetně podmínek a smluvní dokumentace.
- Smlouva o účelovém finančním plnění, Smlouva o společném postupu – Luhačovice.
- Přehled VAKu, s kým je uzavřena smlouva o účelovém finančním plnění .
- Přehled Zlínské vodárenské, s kým je uzavřena smlouva o společném postupu.
- Zápisy z jednání zastupitelstev měst a obcí, včetně důvodových zpráv a přijatých usnesení projednávajících uzavření Smlouvy o účelovém finančním plnění, Smlouvy o společném postupu (Otrokovice, Luhačovice, Valašské Klobouky, Slavičín atd.).
- Datum zveřejnění znalecké zprávy k stanovení ceny za prodej části podniku v roce 2004.
- Datum přijatých usnesení měst a obcí přistoupit na Smlouvu o účelovém finančním plnění, Smlouvu o společném postupu.
- Datum zveřejnění obsahu smluv ve sbírce listin a ve společnosti VAK.
- "Znalecký posudek" prodávané části VAKu vypracovaný SLAVELA.
- Znalecký posudek oceňující přiměřenou hodnotu prodávané provozní části podniku v roce 2002, předložený na valné hromadě VAKu 17.4.2002.
- Nabídka cen za provozní část podniku VAKu jednotlivými účastníky výběrového řízení VAKu v roce 2001, 2002.
JIV a SMZ
- Dopis zaslaný Jižní vodárenskou primátorovi a městu Zlín týkající se akcií VAKu a provozního modelu.
- Dohoda o vzájemném vypořádání vztahů mezi městem Zlín a Jižní vodárenskou, a.s.
- Smlouva o společném postupu mezi Jižní vodárenskou a Statutárním městem Zlín. Smlouva o koupi akcií na majitele mezi městem Zlín a Jižní vodárenskou, a.s.
- Smlouva o nájmu a provozování vodárenské infrastruktury mezi VAK Zlín s Zlínská vodárenská, a.s.
- Smlouva o prodeji části podniku mezi VAK Zlín s Zlínská vodárenská, a.s. Důvodová zpráva k předkládaným materiálům – návrhu usnesení města Zlín, přijatá usnesení městem Zlín.
- Zápis z jednání mimořádné valné hromady VAKu, hlasování zástupce města Zlín a zástupce Jižní vodárenské na této valné hromadě.
- Materiál zpracovaný Ing. Milanem Soldánem, Finanční komisi RMZ dne 19.4.2004.
- Materiál předložený RMZ, vycházející z materiálu zpracovaného Ing. Milanem Soldánem, zastupitelstvu města Zlín.
Představenstvo Vaku a Veolie
- Výpis z obchodního rejstříku VAKu a Zlínské vodárenské, a.s.
- Informace VAKu o existenci zaměstnaneckého poměru Petra Tejchmana a Martina Bernarda.
- Informace VHS Olomouc o existenci zaměstnaneckého poměru Oty Melchera.
- Výpis z obchodního rejstříku VHS Olomouc a STŘEDOMORAVSKÉ VODÁRENSKÉ, a.s.
- Žaloba na určení neplatnosti smluv v Olomouci, podaná městem Šternberk.
- Rozhodnutí Krajského soudu v Ostravě o neplatnosti této smlouvy.
- Dohody mezi městem Olomouc a městem Šternberk o odkoupení akcií a stažení žalob.
Rafinovaný podvod, na který doplácí lidé i města nebo vstup strategického investora?
Den před vstupem ČR do EU, narychlo koncernem finančně motivovaní zástupci měst a obcí schvalují smlouvy s koncernem
V dubnu 2004, proběhla mimořádná valná hromada VaK Zlín. Tam Milan Soldán jako člen představenstva Vaku Zlín a současně zástupce Zlína a člen Rady města Zlín definitivně navrhl prosadil (pro hlasovalo 77 % akcionářů z toho řada z nich byla k hlasování finančně motivována zahr. koncernem) záměr rozdělit podnik na vlastnickou a provozní část, která za 60 milionů připadla Zlínské vodárenské, což je další firma ze skupiny Veolia. Na ni byly převedeny veškeré věci movité i nemovité sloužící k zabezpečení provozu.
Smlouva byla uzavřena na 30 let. Aby se mohl obchod uskutečnit, muselo město Zlín koupit zpět čtyřicet tisíc kusů akcií, které o tři roky dříve prodalo soukromým firmám propojeným obchodně s Jižní vodárenskou a k tomu nabýt zpět hlasovací práva k akciím, které „prodalo“ skrytě přes Českou spořitelnu, Jižní vodárenské. Údajně proto, že kdyby soukromá firma vlastnila podíl ve Vodovodech a kanalizacích, pak by nebylo možné čerpat peníze z Evropské unie na opravu a výstavbu infrastruktury. Akcie Vaku Zlín ovšem Veolia ani Jižní vodárenská díky stanovám Vaku Zlín nikdy koupit nemohla. Stanovy měly chránit v odvětví vodárenství veřejný zájem a zájem měst, obcí a občanů.
Politické mrtvé duše na výplatní pásce jako skladníky a pomocný dělník
Politici Zlína na výplatní pásce Veolie?
Podařilo se objevit dokument se seznamem zaměstnanců VaK, kteří měli přejít po uzavření smluv s koncernem do Zlínské vodárenské. Mezi těmito lidmi byli i zastupitelé, kteří smlouvy s Veolií léta prosazovali. Kromě jejich oficiálních funkcí v představenstvu a dozorčí radě ve Vaku Zlín měl Milan Soldán přejít na výplatní pásku koncernu například jako skladník nebo místostarosta Luhačovic František Hubáček jako vodárenský dělník.
Toto fingované pracovní zařazení vysvětluje ochotu "politiků" udělat cokoliv, aby k voda byla v rukou koncernů. Potvrzovalo by současně velmi intimní propojení politiků a koncernu. Ukazovalo by na jednání některých "politiků" v zájmy koncernu - členové statutárních orgánů Vodárny a vybraní zástupci radnic by v případě, že by se toto realizovalo, dostávali peníze bokem z fiktivních zaměstnání. Protože se na toto přišlo, tak to naštěstí nenastalo a lidé mrtvé duše v ceně vody neplatí.
Předání zisků z vody fr. Veolii bylo na Zlínsku předem připraveno a koupeno!
Předem koupené hlasování starostů
Hlasování největších akcionářů Vodovodů a kanalizací Zlín, měst Zlín, Luhačovice, Valašské Klobouky, Brumov -Bylnice atd. bylo fr. koncernem Veolia předem "koupeno." Úplatu, dle názoru mnohých spíše úplatek za hlasování, ovšem někdo zaplatí. Kdo to zaplatí a v čem je to schováno? Lidé a v ceně vody!
Nikoliv vlastnictví vodárenských trubek, ale prodej vody vydělává peníze
Co se slibovalo zastupitelům, než sklapla "past"?
Schvalte to:
Zajistíme dotace z EU a cena vody poroste pouze o inflaci.
Dovedete si představit, že by zastupitelé hlasovali PRO smlouvy s Veolií, kdyby znali pravdu o vodě?
Schvalte to:
- Budete mí nejdražší cenu vody v kraji
- O inflaci nebudete ani snít
- 20-30% toho, co se vybere od lidí za vodu, poteče do zahraničí
- Vodárna Zlín i města a obce na zlínsku přijdou o dotace z EU
SAMOZŘEJMĚ, ŽE NE!
Co se událo před valnou hromadou vodárny Zlín 30.4. 2004, kde se schvalovaly smlouvy předávající zisky z vody Veolii?
Místo rozborů a analýz se některá města nechala zkorumpovat
Za zády akcionářů, mimo valné hromady, bez jakékoliv možné kontroly a možnosti ověřit si předem sdělované informace, byly uzavřeny dohody mezi Veolií, Vakem a některými akcionáři VAKu o „handlu“. Obsah těchto dohod a z nich vyplývajících smluv je s velkou pravděpodobností v rozporu s obchodním zákoníkem, ust. § 178 odst. 11 ObchZ a také s ust.§3 odst. 2) zák. č.143/2001 Sb. o ochraně hospodářské soutěže.
"Úplaty" za hlasování PRO smlouvy s Veolií, hradí na konce bez možnosti obrany konečný spotřebitel. Součástí těchto dohod bylo, že města a obce, které budou hlasovat na valné hromadě projednávající vyvedení hlavního předmětu podnikání vodárny do rukou Veolie, dostanou v čase úplatu celkem 53 mil. Kč.
Tuto nabídku odmítl Slavičín, Fryšták nebo Otrokovice, ale např. Města Luhačovice, Tlumačov či Brumov-Bylnice ji přijaly.
Díky tomuto "handlu" vše, co se dělo kolem Vaku Zlín od konce roku 2001, došlo k naplnění dne 30.4.2004. Proběhla formální mimořádná valná hromada VaKu Zlín, na které Veolií finančně motivované měst a obce a zmanipulovaní akcionáři, odhlasovali uzavření smluv mezi Vak Zlín a společností Zlínská vodárenská, a.s. (Veolií).
Vrcholí komplot vedoucí k instalaci „Veolie“ do pozice prodejce vody na Zlínsku místo Vaku Zlín. Hlavní roli hraje město Zlín a vedení Vaku Zlín.
Představenstvo Vaku Zlín a tím i jednání a dění ve Vaku během posledních 5 měsíců ovládali zástupci města Zlín a Veolie . Ze 7 osob byly 2 osoby z města Zlín a 2 osoby spojené s Veolií.
| Složení představenstva Vaku Zlín v roce 2004 do privatizace |
|||
| předseda P | Ing. Josef Šverma | člověk Veolie | |
| Ing. Josef Svoboda | člověk Veolie | ||
| Ing. Milan Soldán | radní Zlína | KDU-ČSL | |
| Jaromír Šebík | radní Zlína | ZHN | |
| Ing. Dalibor Maniš | starosta Val.Klobouků | NK | |
| Ing. Martin Bernard | ředitel Vaku, následně Veolie | ||
| Ing. Miroslav Marčík | tech.ředitel Vaku, násl. zam.Veolie | ||
| Složení představenstva Vaku Zlín v roce 2004 po privatizaci | |||
| předseda | Ing. Milan Soldán | radní Zlína | KDU-ČSL |
| Jaromír Šebík | radní Zlína | ZHN | |
| Ing.Ivan Kovalčík | místostarosta Val.Klobouků | NK | |
| Ing. Dalibor Maniš | starosta Val.Klobouků | NK | |
| Phdr. František Hubáček | místostarosta Luhačovic | SNK ED | |
| Po privatizaci zisků Vaku Zlín z představenstva Vaku Zlín odešli |
|||
| předseda P | Ing. Josef Šverma | člověk Veolie - odstoupil 24.6.04 |
|
| Ing. Josef Svoboda | člověk Veolie - odstoupil 24.6.04 |
||
| Ing. Martin Bernard | stal se z něj generální ředitel Veolie | ||
| Ing. Miroslav Marčík | stal se zaměstnancem Veolie | ||
Po vytunelování Vaku Zlín v roce 2004 odešli z vedení VAk Zlín - Šverma, Svoboda a Bernard po uzavření smluv s Veolií z vedení Vaku Zlín odešli a přišli ti, kteří pro tunel za úplatu hlasovali
"Politici" z města Zlín, Valašských Klobouků, Broumov-Bylnice, Luhačovic a Napajedel

Vedení města Zlín jsme na to, že jde o tunle upozornili ještě jednou v roce 2004 před pokoutným hlasováním vedoucím k vyvedení zisků na Veolii. S plným vědomím negativních důsledků se nachali koupit a pro tunel 30.4. 2004 hlasovali.
Vedení města Zlín bylo znovu předem upozorněno na rizika "privatizace" a na negativní důsledky, které přináší pro města, obce a občany! Věděli, že koncern již vodárnu ovládá a připravuje sám sobě vykuchání zisků z vodárny.
Měsíc před schvalením smluv s Veolií 30.4.2004 dostali můj druhý Rozbor a v něm důkaz, jak nesmyslně to funguje v Olomouci.




- Když bylo vše připraveno pro vyvedení zisků z prodeje vody z Vaku Zlín na Veolii, tak se svolala formální valná hromada, která vše odsouhlasila.
- Na valné hromadě dne 30.4.2004 byla akcionářům lživá Zpráva představenstva a na základě ní návrh k schválení smlouvy s Veolií
- Předtím ovšem Veolie "nakoupila" hlasování měst a obcí pro provozní model. To, co města dostanou, zaplatí lidé v ceně vodného a stočného
- JIV prodává zpět SMZ všechny akcie Vaku Zlín, které SMZ v roce 2002 prodalo ČS a na Slovensko
- Zisky z vody začínají téct k Veolii. Vak Zlín ztrácí nárok na dotace. Cena vody v dalších letech vystřelí na jedny z nejdražších v ČR a ve Zlínském kraji
- Lidé z Veolie a vedení Vaku prchají z představenstva Vaku Zlín zpět k Veolii.
- JIV se pokouší vrátit bezcenné akcie Vaku Zlín městům, aby nemusela doplácet 20% "kupní ceny". Napajedla toto odmítají.
- Jsou podány první žaloby na obranu Vaku Zlín a soudům je dokládána protiprávnost a tunelování Vaku Zlín - začíná dokumentování kauzy Vak Zlín
Před valnou hromadou vodárny Zlín 30.4. 2004, schvalující smlouvy předávající zisky z vody Veolii, proběhl nábor starostů, ochotných za úplatu hlasovat PRO
Za zády akcionářů, mimo valné hromady, bez jakékoliv možné kontroly a možnosti ověřit si sdělované informace byly uzavřeny dohody mezi Veolií, Vakem a některými akcionáři VAKu o „handlu“. Obsah těchto dohod a z nich vyplývajících smluv je s velkou pravděpodobností v rozporu s obchodním zákoníkem, ust. § 178 odst. 11 ObchZ a také s ust.§3 odst. 2) zák. č.143/2001 Sb. o ochraně hospodářské soutěže.
"Úplaty" za hlasování PRO smlouvy s Veolií hradí nakonec bez možnosti obrany konečný spotřebitel. Součástí těchto dohod bylo, že města a obce, které budou hlasovat na valné hromadě projednávající vyvedení hlavního předmětu podnikání vodárny do rukou Veolie, dostanou v čase úplatu celkem 53 mil. Kč.
Tuto nabídku odmítl Slavičín, Fryšták nebo Otrokovice, ale např. města Luhačovice, Tlumačov či Brumov-Bylnice ji přijala.
Díky tomuto "handlu" vše, co se dělo kolem Vaku Zlín od konce roku 2001, došlo k naplnění dne 30.4.2004. Proběhla formální mimořádná valná hromada VaKu Zlín, na které Veolií finančně motivovaná města a obce a zmanipulovaní akcionáři odhlasovali uzavření smluv mezi Vak Zlín a společností Zlínská vodárenská, a.s. (Veolií).
Podobné emaily dostala před valnou hromadou řada starostů. Starosto! Uzavři s námi smlouvu a hlasuj 30.4.2004 PRO smlouvy mezi Vakem a Veolií a dostanete "finanční plnění".

Jde o korupci nebo vstup strategického investora? Kdo zaplatí motivace starostů k hlasovaní PRO?
Vše podstatné proběhlo a bylo rozhodnuto předem tak, aby valná hromada Vaku Zlín a hlasování akcionářů PRO vyvedení zisků z Vaku Zlín přes slíbené „úplat(k)y“, proběhlo bez síly schopné předem motivované starosty přivést k změně názoru - valná hromada byla formální záležitost, kdy o všem co má být schváleno bylo předem rozhodnuto.
"Motivaci" zástupců měst, hasujících PRO smlouvy s Veolií zaplatí lidé na Zlínsku v ceně vodného a stočného.
SMLOUVA O SPOLEČNÉM POSTUPU, nebo KORUPCE MĚST A OBCÍ?V roce 2010 soudce KS v Brně označil proces, který proběhl ve Vaku Zlín, za mimořádně nemravný s tím, že intenzita tohoto nemravného jednání dosahuje míry, kdy je otázkou, jestli jde o toliko nemravost.
SMLOUVA O UMÍSTĚNÍ FINANČNÍHO PLNĚNÍ, nebo ÚPLATEK ZA HLASOVÁNÍ?Míra kooperace nebo kolaborace /záleží na úhlu pohledu/ vedení Vaku Zlín s koncernem dosáhla v tomto bodě absolutní úrovně. Vodárna vstupuje jako prostředník do smluv mezi Veolií a jí kupovaným hlasováním města pro smlouvy s Veolií. Na základě těchto smluv má vodárna přijít na dalších 30 let o jedinou zisky tvořící činnost. Vedení vodárny toto činí bez vědomí akcionářů, dávno předtím, než akcionáři na valné hromadě rozhodnou, zda vůbec nějakou Veolii chtějí.
Kdo platí toto finanční plnění, které Veolia slibovala starostům za hlasování PRO smlouvy s Veolií? Lidé ve vodném a stočném. Ve Zlíně to vědí primátoři, jejich náměstci, starostové, zastupitelé v koalici i politici v opozici. Vědí to zástupci Ministerstva zemědělství i financí, vědí to členové představenstva a dozorčí rady Vaku Zlín!
JEDINÝ, KDO TO NEVÍ, JSOU LIDÉ, KTEŘÍ ÚPLATY STAROSTŮM ZA HLASOVÁNÍ PLATÍ V CENĚ VODY

Lži obsahující Zpráva představenstva o prodeji části podniku předložená zastupitelům a akcionářům
O formálnosti valné hromady svědčí obsah zákonem vyžadované Zprávy představenstva o prodeji části podniku. Ta z velké části uvádí zcela nepravdivé informace a je dnes důkazem o zapojení vedení Vaku do skupiny pracující pro koncern!
Jde o jediný dokument, kterým představenstvo dokládá akcionářům výhodnost smluv s Veolií. Zpráva je v zásadních a věcných informacích prakticky celá nepravdivá, a řadu věcí dokonce zamlčuje.
Na valné hromadě byl vznesen požadavek na doložení ekonomické výhodnosti „provozního tunelu“ pro Vak Zlín doložením výhledu vývoje hlavních ekonomických ukazatelů Vaku Zlín po a bez smluv s Veolií, a to na 5 let. Představenstvo toto odmítlo předložit a odkázalo akcionáře na nepravdivou Zprávu, která žádné podobné informace neobsahovala.
Představenstvo Vaku Zlín zcela popřelo, že by akcionáři byli finančně motivováni k hlasování pro smlouvy s koncernem. Přitom finanční "úplata" za hlasování PRO smlouvy byla zahrnuta do smlouvy o nájmu a provozování a toto plnění vedlo ke zdražení vody pro občany. Veolia se s představenstvem Vaku domluvila, že „úplatu“ obcím za hlasování zaplatí přes Vak Zlín, kterému úplatu vyplatí v nájmu za infrastrukturu! Tudíž ji zakalkuluje lidem do vodného a stočného. Představenstvo Vaku odmítlo tuto nehoráznost na valné hromadě vysvětlit.
Nepravdivost Zprávy doložil v roce 2012 Rozborem nový předseda dozorčí rady Vaku Zlín, který poté, co svůj Rozbor předložil městu Zlín, byl vedením města okamžitě z DR odvolán!
Nemám rád SPAM, email můžete vždy odhlásit
Nemám rád SPAM, email můžete vždy odhlásit
Jak přimět zastupitele, aby nemysleli? Nahnat jim strach, zmanipulovat je a naslibovat hory doly. Několik si jich koupit?
Dovedete si představit, že by pro toto někdo (ne)hlasoval? Že by svým NE, "ohrozil" dotace, růst ceny vody o inflaci a investování místo obcí?
V důsledku toho:
Důsledky na cenu, dotace, zisky? Důsledky pro lidi?
- Nejdražší cena vody ve Zlínském kraji.
- Celý region je bez dotací z EU.
- Zisky v řádech stamiliónů končí v zahraničí, ale platí je lidé na Zlínsku.
- Na obnovu a rozvoj trubek v regionu schází Vaku Zlín peníze.
- Vak Zlín je formální slupka, zcela závislá na Veolii, bez zaměstnanců, fungující jako trafika.



Kdo podepsal smlouvy o úplatách za hlasování PRO smlouvy s Veolií za Vak Zlín?
Došlo k uzavření dohod mezi Zlínskou vodárenskou (Veolia) a některými městy - Luhačovice, Tlumačov, Brumov-Bylnice atd.. Těmto městům bylo Veolií slíbeno tzv. „ účelové finanční plnění“. Úplata za to, že na valné hromadě budou hlasovat PRO smlouvy s Veolií, tzn. pro vyvedení zisku z provozování infrastruktury na Veolii. Na tuto "dohodu" města přistoupila!
Dané město se zavázalo pověřit svého zástupce hlasovat PRO na valné hromadě s programem schválení smluv o prodeji části podniku a smlouvy o nájmu a provozování vodárenské infrastruktury.
Město se zavázalo, že v budoucnu neučiní jakékoliv soudní ani jiné podání ve vztahu k předmětu žalob, a to samo ani prostřednictvím třetí osoby.
Zastupitelé Luhačovic schválili, že budou hlasovat PRO smlouvy s Veolií, ale nevěděli, co schvalují. Zastupitelstvo města Luhačovic schválilo usnesení k této záležitosti dne 4.3.2004. Až dne 22.3.2004 byly přitom do sbírky listin uloženy návrhy smluv a až dne 17.3.2004 byl vypracován "znalecký posudek" (má 3 strany!) stanovující hodnotu prodávané provozní části podniku.
Do smluv o účelovém finančním vypořádání vstoupilo aktivně také představenstvo VAKu. VAK totiž figuruje jako smluvní strana ve Smlouvě o účelovém finančním plnění, a dokonce některé části dohody bezplatně garantuje.
Tyto informace však akcionářům VAKu představenstvo na valné hromadě 30.4.2004 nesdělilo. Smlouvy o účelovém finančním plnění, jejichž platnost je vázána na uzavření smluv o nájmu a prodeji části podniku, byly před akcionáři tajeny.
Za Vak Zlín podepsali tyto smlouvy v podstatě lidé Veolie!
Josef Šverma
Dlouholetý zaměstnanec a člen orgánů řady firem koncernu Veolia. Seděl současně v orgánech Vaku Zlín a Vaku Kladno-Mělník a "privatizoval" jejich zisky.

Martin Bernard
Původně ředitel Vaku Zlín, který věděl, že se podpisem smluv stává zaměstnancem Veolie. Stal se jejím GŘ a působí v řadě společností Veolie v ČR i na Slovensku!



Lumpárna nebo obchod? Zmanipulovaný nebo zlobbovaný zástupce státu hlasuje PRO tunel také.
Koncern Veolia přiznává ministerstvu své postavení cíle v okresních vodárnách
Subjekt, který není poskytovatelem dotací a nedisponuje žádnou kompetencí k jejímu poskytnutí, sděluje MZe, že oddělení provozu od infrastruktury ve Zlínském regionu umožní realizovat dotační projekt Zlínsko - čistá voda ve výši cca 660 mil. Kč!
Ministerstvo ví, že v okresních vodárnách nemůže být legálně žádný cizí subjekt v tomto postavení.
K hlasování PRO vyvedení zisků z vodárny Zlín bylo zmanipulováno nebo nějak přesvědčeno dokonce i Ministerstvo zemědělství, zastupující Fond národního majetku, které, jak se následně ukázalo, prakticky vůbec nepracovalo a nevědělo, proč hlasuje. Měsíc před schválením smluv mezi Vakem a Veolií (30.4.2004) obdrželo Ministerstvo zemědělství (MZe) dopis. Nepíše ho představenstvo Vaku Zlín (jediný zákonem stanovený zástupce oprávněný jednat za Vak Zlín), ani město Zlín, které je alespoň ovládající osobou vodárny. Píše ho soukromý subjekt, který je v rámci hospodářské soutěže přímý konkurent Vaku Zlín. Sděluje MZe, že připravuje realizaci provozního modelu Vaku Zlín a Kladno.


Zde jsou 3 zásadní otázky a odpovědi, aby bylo jasné, zda a jak Ministerstvo zemědělství hájí zájmy státu a občanů:
-
Ověřovalo MZe výhodnost provozního modelu pro okresní vodárny, města a stát? NEOVĚŘOVALO!
- Byly po uzavření smluv s Veolií na Zlínsku a Kladensku realizovány projekty za 640 mil. Kč a 800 mil. Kč? NEBYLY!
-
Vědělo MZe, že Veolia nemá žádné zákonné postavení ve Vaku Zlín a pokud ano, tak jedině s tím, že ho nabyla protiprávně? VĚDĚLO!

Neověřovalo!
Nebyly!
Vědělo!
Ministerstvo zemědělství řádně nepracovalo a nepracuje
Nehájilo a nehájí zájmy státu, občanů, odvětví vodárenství a vodáren. Právě MZe přitom prosadilo v roce 2001 do stanov vodáren v ČR bezpečnostní ustanovení, které "GARANTOVALO", že žádný jiný subjekt než obce nemohl vodárny ovládnout, ani za ně jednat.



Člověk, který za MZe v roce 2001 zaslal požadavek na úpravu stanov vodáren, v roce 2004 hlasoval PRO smlouvu, která předala zisky z vody Veolii na 30 let!

MZe hlasovalo PRO smlouvy, které privatizují zisky z vody koncernu, aniž dělalo rozbor dopadů smluv na stát, obce a občany.
Soudy a neplatnost valné hromady 30.4.2004
Jak dění směřující k této "valné hromadě" vidí soud?


K hlasování PRO smlouvy s Veolií bylo finanční motivací v řádu desítek miliónů korun namotivováno i město Zlín a to Jižní vodárenskou!
2 dny před protiprávní valnou hromadou Vaku Zlín 30.4.2004 byla na městě Zlín odsouhlasena Dohoda a další smlouvy mezi JIV a městem Zlín. Všechny akcie Vaku a práva k nim se vrátí městu Zlín a město dostanete cca 34 mil. Kč, pokud bude hlasovat PRO provozní tunel Vaku Zlín, PRO Veolií.
Na otázku, zda to není korupce, si umíte odpovědět sami.
JIV zaslala SMZ návrh, ve kterém nabízí vrácení akcií VAKu městu Zlín a uzavření dalších smluv v případě, že město Zlín podpoří provozní model, a tím vyvedení zisku z provozování z VAKu k Veolii na valné hromadě VAKu. Z materiálu zaslaného JIV mimo jiné plyne, že JIV:
- Vlastní také 39.779 Ks akcií, které "koupil" v roce 2002 "slovenský" obchodník s cennými papíry.
- Nehodlá doplatit městu Zlín zbytek kupní ceny akcií VAKu sjednanou v roce 2002.
- Za dva roky výkonu hlasovacích práv je ochotna zaplatit 65 Kč/akcii, což je další důkaz, že prodejní cena akcií VAKu nebyla městem Zlín odpovídajícím způsobem stanovena. Za 20 let by jen hlasovací práva měla dle Jižní vodárenské hodnotu 650 Kč/akcii.
- Jedná ve shodě se Zlínskou vodárenskou, a.s, Veolií, neboť podmiňuje vrácení akcií VAKu provozním modelem se Zlínskou vodárenskou a současně informuje o částce finančního plnění 53 mil.Kč pro ostatní subjekty, které podpoří provozní model.
- Chce upravit smluvní vztahy s městem Zlín. Při dosažení provozního modelu nebude dále nutné vlastnit akcie VAKu či se majetkově podílet na VAKu.
- Vrací akcie městu Zlín za 95 Kč/akcii. Je si vědoma, že provozní model 47% podíl akcií VAKu znehodnocuje.
- Způsobila nemožnost získat dotace a nestabilitu VAKu. Sděluje, že realizace provozního modelu je jediným východiskem ze současné situace a znamená stabilizaci situace ve vodárenství zlínského regionu, příliv dotací z kohezního fondu EU.
- Opět slibuje financování investic namísto obecních rozpočtů a vstup odborného provozovatele.
Následně jsou uzavřeny dohody mezi městem Zlín a Jižní vodárenskou. Opět jde o jednání ve shodě. Akcie VAKu se vrací zpět městu Zlín. Město Zlín hlasuje pro Provozní model, a tím vyvedení zisku z provozování z VAKu k Veolii.
Údajný zisk z operací s akciemi VAKu od roku 2002 do roku 2004 dosahuje výše 34 mil. Kč. Ve skutečnosti jen město Zlín utrpělo ztrátu, která se dá očekávat v řádu stovek milionů korun. Nakoupilo akcie VAKu, které díky provoznímu modelu budou prakticky bezcenné.
O vlivu provozního modelu na hodnotu akcií VAKu vypovídá mimo jiné srovnání úpisem akcií městem Zlín za 1600 Kč/akcii. Dnes je 47 % podíl akcií Vaku možné koupit za 95 Kč/akcii.
Dne 25. 5. 2004 se uskutečnil nákup 39.779 ks akcií VaK Zlín statutárním městem Zlín od společnosti Jižní vodárenská, a.s.!! Předtím tytéž akcie putovaly od SMZ na SMD, poté na POŠTOVNÍ BANKU a nakonec k JIV!
Dohoda mezi představenstvem VAKu a Zlínskou vodárenskou, a.s.
I v tomto případě si na otázku, zda to není korupce, umíte odpovědět sami.
Již dva měsíce před valnou hromadou, na které mají akcionáři rozhodnout, zda chtějí smlouvy s Veolií, má konkurenční společnost Zlínská vodárenská sídlo na stejné adrese jako vodárna Zlín.
Člen představenstva konkurenční společnosti Zlínská vodárenská (Veolie) "pracuje" na pozici ekonomického náměstka vodárny Zlín!
Představenstvo VAKu umožnilo Zlínské vodárenské, a.s. zřídit v sídle společnosti VAKu Zlín své sídlo. Obchodní rejstřík zapsal toto sídlo již dne 09.02.2004.
Akcionáři o provozním modelu rozhodovali až 30.4.2004!
Členem představenstva Zlínské vodárenské, a.s. se dne 9.2.2004 stal ekonomický ředitel VAKu Ing. Petr Tejchman a Ing. Ota Melcher, který je současně členem představenstva STŘEDOMORAVSKÉ VODÁRENSKÉ, a.s., (Veolia). Součástí provozního modelu je převod všech zaměstnanců vodárny Zlín na Zlínskou vodárenskou, tudíž i pana Tejchmana a Bernarda, který se stává zanedlouho generální ředitel Veolie!
Člen představenstva a současně ředitel Vaku Ing. Martin Bernard ví, že provozním modelem přechází do Zlínské vodárenské.
Totéž byl případ Ing. Oty Melchera, který do STŘEDOMORAVSKÉ VODÁRENSKÉ, a.s. přešel z pozice člena představenstva a zaměstnance Vodohospodářské společnosti Olomouc, a.s.. Ve společnosti VHS Olomouc byl v roce 2000 realizován prakticky tentýž proces jako ve Zlíně. Šlo o spolupráci Veolie, města Olomouc, Uničov a představenstva VHS Olomouc.
Vše bylo zkoordinováno, připraveno a rozhodnuto předem.
Dohoda mezi představenstvem VAKu a Zlínskou vodárenskou, a.s.
Nemám rád SPAM, email můžete vždy odhlásit
Nemám rád SPAM, email můžete vždy odhlásit
V roce 2010 přišel první rozsudek, že celý proces kolem vodárny je protiprávní a nemravný. Tunel šlo okamžitě ukončit. Vak Zlín se proti rozsudku ve prospěch vodárny a lidí odvolal a proto pokračuje toto.

Informace pro odborníky, profesionály a lidi, kteří chtějí mít v rukou důkazy. VIP INFORMACE rovněž pro novináře, ekonomy, vodaře, znalce, soudce, vyšetřovací složky, státní instituce, ministerstva, zpravodajce.
Vrcholí koordinované kroky k instalaci „Veolie“ do pozice prodejce vody na Zlínsku na místo vodárny Zlín
- Připravovalo se vše pro vyvedení zisků z prodeje vody z Vaku Zlín na Veolii.
- JIV, Veolia i představenstvo VAKu činí kroky, které mají umožnit získat Veolii kontrolu nad 75% podílem hlasovacích práv k akciím Vaku.
- Na VH dne 30.4.2004 jsou akcionářům předloženy k schválení smlouvy s Veolií.
- Předtím ovšem Veolie "nakoupila" hlasování měst a obcí pro provozní model. To, co města dostanou, zaplatí lidé v ceně vodného a stočného.
- JIV prodává zpět SMZ všechny akcie Vaku Zlín, které SMZ v roce 2002 prodalo ČS a na Slovensko.
- Zisky z vody začínají téct k Veolii. Vak Zlín ztrácí nárok na dotace. Cena vody v dalších letech vystřelí na jednu z nejdražších v ČR a ve Zlínském kraji.
- Lidé z Veolie a vedení Vaku odcházejí z představenstva Vaku Zlín zpět k Veolii.
- JIV se pokouší vrátit bezcenné akcie Vaku Zlín městům, aby nemusela doplácet 20% "kupní ceny". Napajedla toto odmítají.
- Jsou podány první žaloby na obranu Vaku Zlín a soudům je dokládána protiprávnost a tunelování Vaku Zlín - začíná dokumentování kauzy Vak Zlín.
Kdo měl řídit a jednat v zájmu vodárny Zlín v roce 2004?
Představenstvo Vaku Zlín a tím i jednání a dění ve Vaku během posledních 5 měsíců ovládali zástupci města Zlín a Veolie . Ze 7 osob byly 2 osoby z města Zlín a 2 osoby spojené s Veolií.
| Složení představenstva Vaku Zlín v roce 2004 do privatizace |
|||
| předseda P | Ing. Josef Šverma | člověk Veolie | |
| Ing. Josef Svoboda | člověk Veolie | ||
| Ing. Milan Soldán | radní Zlína | KDU-ČSL | |
| Jaromír Šebík | radní Zlína | ZHN | |
| Ing. Dalibor Maniš | starosta Val.Klobouků | NK | |
| Ing. Martin Bernard | ředitel Vaku, následně Veolie | ||
| Ing. Miroslav Marčík | tech.ředitel Vaku, násl. zam.Veolie | ||
| Složení představenstva Vaku Zlín v roce 2004 po privatizaci | |||
| předseda | Ing. Milan Soldán | radní Zlína | KDU-ČSL |
| Jaromír Šebík | radní Zlína | ZHN | |
| Ing.Ivan Kovalčík | místostarosta Val.Klobouků | NK | |
| Ing. Dalibor Maniš | starosta Val.Klobouků | NK | |
| Phdr. František Hubáček | místostarosta Luhačovic | SNK ED | |
| Po privatizaci zisků Vaku Zlín z představenstva Vaku Zlín odešli |
|||
| předseda P | Ing. Josef Šverma | člověk Veolie - odstoupil 24.6.04 |
|
| Ing. Josef Svoboda | člověk Veolie - odstoupil 24.6.04 |
||
| Ing. Martin Bernard | stal se generálním ředitelem Veolie | ||
| Ing. Miroslav Marčík | se stal zaměstnancem Veolie | ||
Co se událo před valnou hromadou vodárny Zlín 30.4. 2004, kde se schvalovaly smlouvy předávající zisky z vody Veolii?
Za zády akcionářů, mimo valné hromady, bez jakékoliv možné kontroly a možnosti ověřit si předem sdělované informace byly uzavřeny dohody mezi Veolií, Vakem a některými akcionáři VAKu o „handlu“. Obsah těchto dohod a z nich vyplývajících smluv je s velkou pravděpodobností v rozporu s obchodním zákoníkem, ust. § 178 odst. 11 ObchZ a také s ust.§3 odst. 2) zák. č.143/2001 Sb. o ochraně hospodářské soutěže.
"Úplaty" za hlasování PRO smlouvy s Veolií hradí nakonce bez možnosti obrany konečný spotřebitel. Součástí těchto dohod bylo, že města a obce, které budou hlasovat na valné hromadě projednávající vyvedení hlavního předmětu podnikání vodárny do rukou Veolie, dostanou v čase úplatu celkem 53 mil. Kč.
Tuto nabídku odmítl Slavičín, Fryšták nebo Otrokovice, ale např. města Luhačovice, Tlumačov či Brumov-Bylnice ji přijala.
Díky tomuto "handlu" vše, co se dělo kolem Vaku Zlín od konce roku 2001, došlo k naplnění dne 30.4.2004. Proběhla formální mimořádná valná hromada VaKu Zlín, na které Veolií finančně motivovaná města a obce a zmanipulovaní akcionáři odhlasovali uzavření smluv mezi Vak Zlín a společností Zlínská vodárenská, a.s. (Veolií).
Vše podstatné proběhlo předem tak, aby valná hromada a hlasování akcionářů PRO vyvedení zisků z Vaku Zlín, přes slíbené „úplat(k)y“, proběhlo vlastně formálně. Motivaci zástupců měst pro hlasování zaplatí lidé na Zlínsku v ceně vodného a stočného.
Nemám rád SPAM, email můžete vždy odhlásit
Nemám rád SPAM, email můžete vždy odhlásit
Příprava hladké valné hormady a předem daného hlasování PRO vyvedení zisků z vody, přes „úplat(k)y“ některým obcím, podmíněné jejich hlasováním PRO smlouvy s Veolii!
Za zády akcionářů, mimo valné hromady, bez jakékoliv kontroly a možnosti ověřit sdělované informace byly uzavřeny dohody mezi Veolií, Vakem a některými akcionáři vodárny o „handlu“. Obsah těchto dohod je s velkou pravděpodobností v rozporu s obchodním zákoníkem, ust.§ 178 odst. 11 ObchZ a také s ust.§3 odst. 2) zák. č.143/2001 Sb. o ochraně hospodářské soutěže.
Tuto "nabídku" odmítla města Slavičín, Fryšták nebo Otrokovice, ale např. města Luhačovice, Tlumačov či Brumov-Bylnice ji přijala.
Díky tomu proběhla 30.4.2004 prakticky formální mimořádná valná hromada VaKu Zlín, na které Veolií finančně motivovaná města a obce a zmanipulovaní akcionáři odhlasovali uzavření smluv mezi Vak Zlín a společností Zlínská vodárenská, a.s. (Veolií).
O formálnosti valné hromady svědčí obsah zákonem vyžadované Zprávy představenstva o prodeji části podniku. Ta z velké části uvádí zcela nepravdivé informace a je dnes důkazem o zapojení vedení Vaku do skupiny pracující pro koncern!
Jde o jediný dokument, kterým představenstvo dokládá akcionářům výhodnost smluv s Veolií. Zpráva je v zásadních a věcných informacích prakticky celá nepravdivá, a řadu věcí dokonce zamlčuje.
Na valné hromadě byl vznesen požadavek na doložení ekonomické výhodnosti „provozního modelu“ pro Vak Zlín doložením výhledu vývoje hlavních ekonomických ukazatelů Vaku Zlín po a bez smluv s Veolií, a to na 5 let. Představenstvo toto odmítlo předložit a odkázalo akcionáře na nepravdivou Zprávu, která žádné podobné informace neobsahovala.
Představenstvo dokonce zcela odmítlo odpovídat ohledně účelového finančního vyrovnání. Přitom "úplata" za hlasování byla zahrnuta do smlouvy o nájmu a provozování. Hlasování obcí vedlo ke zdražení vody pro občany. Veolia se s představenstvem Vaku domluvila, že „úplatu“ obcím za hlasování zaplatí přes Vak Zlín, kterému úplatu vyplatí v nájmu za infrastrukturu! Tudíž ji zakalkuluje lidem do vodného a stočného. Představenstvo Vaku odmítlo tuto nehoráznost na valné hromadě vysvětlit.
Nepravdivost Zprávy doložil v roce 2012 Rozborem nový předseda dozorčí rady Vaku Zlín, který poté, co svůj Rozbor předložil městu Zlín, byl vedením města okamžitě z DR odvolán!
Jak přimět zastupitele, aby nemysleli? Nahnat jim strach, zmanipulovat je a naslibovat hory doly. Několik si jich koupit.
Dovedete si představit, že by pro toto někdo (ne)hlasoval? Že by svým NE, "ohrozil" dotace, růst ceny vody o inflaci a investování místo obcí?
Zmanipulovaní zastupitelé hlasovali PRO. Navíc řada z nich byla "koupena"!
Nevěříte?
Starosto! Uzavři s námi smlouvu a hlasuj 30.4.2004 PRO smlouvy mezi Vakem a Veolií a dostanete "finanční plnění".

Výsledek?
SMLOUVA O SPOLEČNÉM POSTUPU, nebo KORUPCE MĚST A OBCÍ?V roce 2010 soudce KS v Brně označil proces, který proběhl ve Vaku Zlín, za mimořádně nemravný s tím, že intezita tohoto nemravného jednání dosahuje míry, kdy je otázkou, jestli jde o toliko nemravost.
SMLOUVA O UMÍSTĚNÍ FINANČNÍHO PLNĚNÍ, nebo ÚPLATEK ZA HLASOVÁNÍ?Míra kooperace nebo kolaborace /záleží na úhlu pohledu/ vedení Vaku Zlín s koncernem dosáhla v tomto bodě absolutní úrovně. Vodárna vstupuje jako prostředník do smluv mezi Veolií a jí kupovaným hlasováním města pro smlouvy s Veolií. Na základě těchto smluv má vodárna přijít na dalších 30 let o jedinou zisky tvořící činnost. Vedení vodárny toto činí bez vědomí akcionářů, dávno předtím, než akcionáři na valné hromadě rozhodnou, zda vůbec nějakou Veolii chtějí.
Kdo platí toto finanční plnění, které Veolia slibovala starostům za hlasování PRO smlouvy s Veolií? Lidé ve vodném a stočném.
Takže "úplatu" nebo možná dokonce "úplatek" za hlasování starostů PRO smlouvy s Veolií nakonec platí lidé v ceně vodného a stočného.
Ve Zlíně to vědí primátoři, jejich náměstci, starostové, zastupitelé v koalici i politici v opozici. Vědí to zástupci Ministerstva zemědělství i financí, vědí to členové představenstva a dozorčí rady Vaku Zlín!
JEDINÝ, KDO TO NEVÍ, JSOU LIDÉ, KTEŘÍ HO PLATÍ
Důkaz

V důsledku toho:
1) Platí lidé na Zlínsku léta nejdražší cenu vody ve Zlínském kraji. Lidé v ceně vody totiž platí i "úplat(k)y" městům za hlasování politiků PRO smlouvy s Veolií v roce 2004.

2) 30 let potečou peníze lidí placené za vodné a stočné v obrovské výši do zahraničí na účty Veolie!

3) Několik "politiků" v orgánech Vaku Zlín je velmi spokojených!

Kdo podepsal smlouvy o uplatách za hlasování PRO smlouvy s Veolií za Vak Zlín?
V podstatě lidé Veolie!
Zde je důkaz:


Jak přimět zástupce státu, aby nemysleli? Zde patrně není jiná možnost, než si několik z nich "namotivovat", protože na ministerstvu informace měli.
K hlasování PRO vyvedení zisků z vodárny Zlín bylo zmanipulováno nebo nějak přesvědčeno dokonce i Ministerstvo zemědělství, zastupující Fond národního majetku, které, jak se následně ukázalo, prakticky vůbec nepracovalo a nevědělo, proč hlasuje. Měsíc před schválením smluv mezi Vakem a Veolií (30.4.2004) obdrželo Ministerstvo zemědělství (MZe) dopis. Nepíše ho představenstvo Vaku Zlín (jediný zákonem stanovený zástupce oprávněný jednat za Vak Zlín), ani město Zlín, které je alespoň ovládající osobou vodárny. Píše ho soukromý subjekt, který je v rámci hospodářské soutěže přímý konkurent Vaku Zlín. Sděluje MZe, že připravuje realizaci provozního modelu Vaku Zlín a Kladno.

Subjekt, který není poskytovatel dotací a nedisponuje žádnou kompetencí k jejím poskytnutí sděluje MZe, že oddělení provozu od infrastruktury ve Zlínském regionu umožní realizovat dotační projekt Zlínsko - čistá voda, ve výši cca 660 mil. Kč!

Zde jsou 3 zásadní otázky a odpovědi, aby bylo jasné, zda a jak Ministerstvo zemědelství hájí zájmy státu a občanů!
1) Ověřovalo MZe výhodnost provozního modelu pro okresní vodárny, města a stát?
Neověřovalo!

2) Byly po uzavření smluv s Veolií na Zlínsku a Kladensku realizovány projekty za 640 mil. Kč a 800 mil. Kč?
Nebyly!!
3) Vědělo MZe, že Veolia nemá žádné zákonné postavení ve Vaku Zlín a pokud ano, tak jedině s tím, že ho nabyla protiprávně?
Vědělo !!!
Co to znamená? Dle mého názoru MZe řádně nepracovalo a nehájilo zájmy státu, občanů, odvětví vodárenství a vodáren. Právě MZe prosadilo v roce 2001 do stanov vodáren v ČR bezpečnostní ustanovení, které "GARANTOVALO", že žádný jiný subjekt než obce nemohl vodárny ovládnout, ani za ně jednat.
Zde je důkaz:



Člověk, který za MZe v roce 2001 zaslal požadavek na úpravu stanov vodáren, v roce 2004 hlasoval PRO smlouvu, která předala zisky z vody Veolii na 30 let!

MZe hlasovalo PRO smlouvy, které privatizují zisky z vody koncernu, aniž dělalo rozbor dopadů smluv na stát, obce a občany.
Je to jen obchod, nebo lumpárna? Na to si odpovíte sami.
Klikněta na
Nemám rád SPAM, email můžete vždy odhlásit
Klikněta na
Nemám rád SPAM, email můžete vždy odhlásit
Klikněta na
Nemám rád SPAM, email můžete vždy odhlásit
Klikněta na
Nemám rád SPAM, svůj e-mail můžete vždy odhlásit
Jak jednala Veolia a vedení Vaku Zlín s městy?
1.5.2004 měla ČR vstoupit do EU. Od té doby platily tvrdé podmínky pro výběrové řízení.
Jako zásadní manipulační argument pro provedení majetkové dispozice s Vakem Zlín použili "privatizátoři" opět slib dotací, které přijdou, jen pokud dojde k uzavření smluv s Veolií! Zastupitelé byli tímto "přesvědčeni" a zastrašeni.
Konkrétní příklady
Došlo k uzavření dohod mezi Zlínskou vodárenskou (Veolia) a některými městy - Luhačovice, Tlumačov, Brumov-Bylnice atd. Těmto městům bylo Veolií slíbeno tzv. „ účelové finanční plnění“. Úplata za to, že na valné hromadě budou hlasovat PRO smlouvy s Veolií, tzn. pro vyvedení zisku z provozování infrastruktury na Veolii. Na tuto "dohodu" města přistoupila!
Dané město se zavázalo pověřit svého zástupce hlasovat PRO na valné hromadě s programem schválení smluv o prodeji části podniku a smlouvy o nájmu a provozování vodárenské infrastruktury.
Město se zavázalo, že v budoucnu neučiní jakékoliv soudní ani jiné podání ve vztahu k předmětu žalob, a to samo ani prostřednictvím třetí osoby.
Zastupitelé Luhačovic schválili, že budou hlasovat PRO smlouvy s Veolií, ale nevěděli, co schvalují. Zastupitelstvo města Luhačovic schválilo usnesení k této záležitosti dne 4.3.2004. Až dne 22.3.2004 byly přitom do sbírky listin uloženy návrhy smluv a až dne 17.3.2004 byl vypracován "znalecký posudek" (má 3 strany!) stanovující hodnotu prodávané provozní části podniku.
Do smluv o účelovém finančním vypořádání vstoupilo aktivně také představenstvo VAKu. VAK totiž figuruje jako smluvní strana ve Smlouvě o účelovém finančním plnění, a dokonce některé části dohody bezplatně garantuje.
Tyto informace však akcionářům VAKu představenstvo na valné hromadě 30.4.2004 nesdělilo. Smlouvy o účelovém finančním plnění, jejichž platnost je vázána na uzavření smluv o nájmu a prodeji části podniku, byly před akcionáři tajeny.
Proto den před vstupem ČR do EU, tj. dne 30.4.2004, došlo k vyvedení zisků z vody z vodárny Zlín zcela bez soutěže. Hlasování hlavních akcionářů bylo přitom koncernem předem koupené. Vodárně tím vznikla škoda velkého rozsahu. Obohatily se soukromé subjety a vodárna Zlín dotace z EU nedostala, právě kvůli smlouvám s Veolií.
Jak jednala Jižní vodárenská a vedení města Zlín? Co dostalo město Zlín?
Dohoda a další smlouvy mezi JIV a městem Zlín. Všechny akcie Vaku a práva k nim vám vrátíme, navíc dostanete 34 mil. Kč, ale jen tehdy, když budete hlasovat PRO provozní model Vaku Zlín s Veolií.
Na otázku, zda to není korupce, si umíte odpovědět sami.
JIV zaslala SMZ návrh, ve kterém nabízí vrácení akcií VAKu městu Zlín a uzavření dalších smluv v případě, že město Zlín podpoří provozní model a tím vyvední zisku z provozování z VAKu k Veolii na valné hromadě VAKu. Z materiálu zaslaného JIV mimo jiné plyne, že JIV:
- Vlastní také 39.779 Ks akcií, které "koupil" v roce 2002 "slovenský" obchodník s cennými papíry.
- Nehodlá doplatit městu Zlín zbytek kupní ceny akcií VAKu sjednanou v roce 2002.
- Za dva roky výkonu hlasovacích práv je ochotna zaplatit 65 Kč/akcii, což je další důkaz, že prodejní cena akcií VAKu nebyla městem Zlín odpovídajícím způsobem stanovena. Za 20 let by jen hlasovací práva měla dle Jižní vodárenské hodnotu 650 Kč/akcii.
- Jedná ve shodě se Zlínskou vodárenskou, a.s, Veolií, neboť podmiňuje vrácení akcií VAKu provozním modelem se Zlínskou vodárenskou a současně informuje o částce finančního plnění 53 mil.Kč pro ostatní subjekty, které podpoří provozní model.
- Chce upravit smluvní vztahy s městem Zlín. Při dosažení provozního modelu nebude dále nutné vlastnit akcie VAKu, či se majetkově podílet na VAKu.
- Vrací akcie městu Zlín za 95 Kč/akcii. Je si vědoma, že provozní model 47% podíl akcií VAKu znehodnocuje.
- Způsobila nemožnost získat dotace a nestabilitu VAKu. Sděluje, že realizace provozního modelu je jediným východiskem ze současné situace a znamená stabilizaci situace ve vodárenství zlínského regionu, příliv dotací z kohezního fondu EU.
- Opět slibuje financování investic namísto obecních rozpočtů a vstup odborného provozovatele.
Následně jsou uzavřeny dohody mezi městem Zlín a Jižní vodárenskou. Opět jde o jednání ve shodě. Akcie VAKu se vrací zpět městu Zlín. Město Zlín hlasuje pro Provozní model a tím vyvedení zisku z provozování z VAKu k Veolii.
Údajný zisk z operací s akciemi VAKu od roku 2002 do roku 2004 dosahuje výše 34 mil. Kč. Ve skutečnosti jen město Zlín utrpělo ztrátu, která se dá očekávat v řádu stovek milionů korun. Nakoupilo akcie VAKu, které díky provoznímu modelu budou prakticky bezcenné.
O vlivu provozního modelu na hodnotu akcií VAKu vypovídá mimo jiné srovnání úpisem akcií městem Zlín za 1600 Kč/akcii. Dnes je 47 % podíl akcií Vaku možné koupit za 95 Kč/akcii.
Dne 25. 5. 2004 se uskutečnil nákup 39.779 ks akcií VaK Zlín statutárním městem Zlín od společnosti Jižní vodárenská, a.s.!! Předtím tytéž akcie putovaly od SMZ na SMD, poté na POŠTOVNÍ BANKU a nakonec k JIV!
Před valnou hromadou 30.4.2004 se kruh uzavřel. Byla uzavřena Dohoda a další smlouvy mezi Jižní vodárenskou a městem Zlín. Všechny akcie vodárny Zlín a práva k nim vrátila Jižní vodárenská městu Zlín, navíc mu podmíněně slíbila zaplatit 34 mil. Kč, pokud bude hlasovat PRO vyvedení zisků z vody na Veolii. O to celou dobu usilovala Veolie i někteří "politici" Zlína, kteří v jejím zájmu jednali již o roku 2001. To, že město Zlín bude mít zpět akcie znehodnocené vodárny, Hady na radnici samozřejmě netrápí.
Dohoda mezi představenstvem VAKu a Zlínskou vodárenskou, a.s.
I v tomto případě si na otázku, zda to není korupce, umíte odpovědět sami.
Již dva měsíce před valnou hromadou, na které mají akcionáři rozhodnout, zda chtějí smlouvy s Veolií, má konkurenční společnost Zlínská vodárenská sídlo na stejné adrese jako vodárna Zlín.
Člen představenstva konkurenční společnosti Zlínská vodárenská (Veolie) "pracuje" na pozici ekonomického náměstka vodárny Zlín!
Představenstvo VAKu umožnilo Zlínské vodárenské, a.s. zřídit v sídle společnosti VAKu Zlín své sídlo. Obchodní rejstřík zapsal toto sídlo již dne 09.02.2004.
Akcionáři o provozním modelu rozhodovali až 30.4.2004!
Členem představenstva Zlínské vodárenské, a.s. se dne 9.2.2004 stal ekonomický ředitel VAKu Ing. Petr Tejchman a Ing. Ota Melcher, který je současně členem představenstva STŘEDOMORAVSKÉ VODÁRENSKÉ, a.s., (Veolia). Součástí provozního modelu je převod všech zaměstnanců vodárny Zlín na Zlínskou vodárenskou, tudíž i pana Tejchmana a Bernarda, který se stává zanedlouho generálním ředitelem Veolie!
Člen představenstva a současně ředitel Vaku Ing. Martin Bernard ví, že provozním modelem přechází do Zlínské vodárenské.
Totéž byl případ Ing. Oty Melchera, který do STŘEDOMORAVSKÉ VODÁRENSKÉ, a.s. přešel z pozice člena představenstva a zaměstnance Vodohospodářské společnosti Olomouc, a.s.. Ve společnosti VHS Olomouc byl v roce 2000 realizován prakticky tentýž proces jako ve Zlíně. Šlo o spolupráci Veolie, města Olomouc, Uničov a představenstva VHS Olomouc.
Vše bylo zkoordinováno, připraveno a rozhodnuto předem.
Kdo seděl ve vedení Vaku Zlín v roce 2004 poté, co Šverma, Svoboda a Bernard po uzavření smluv s Veolií z vedení Vaku Zlín odešli?

Zdroj: Vak Zlín a justice.cz
Ti, kteří se nechali koupit k hlasování PRO Veolii. "Politici" z města Zlín, Valašských Klobouků, Broumov-Bylnice, Luhačovic a Napajedel.
Důkazy
Veolie a města
- Nabídka Zlínské vodárenské učiněná městům Luhačovice, Slavičín, Brumov-Bylnice a dalším, včetně podmínek a smluvní dokumentace.
- Smlouva o účelovém finančním plnění, Smlouva o společném postupu – Luhačovice.
- Přehled VAKu, s kým je uzavřena smlouva o účelovém finančním plnění .
- Přehled Zlínské vodárenské, s kým je uzavřena smlouva o společném postupu.
- Zápisy z jednání zastupitelstev měst a obcí, včetně důvodových zpráv a přijatých usnesení projednávajících uzavření Smlouvy o účelovém finančním plnění, Smlouvy o společném postupu (Otrokovice, Luhačovice, Valašské Klobouky, Slavičín atd.).
- Datum zveřejnění znalecké zprávy k stanovení ceny za prodej části podniku v roce 2004.
- Datum přijatých usnesení měst a obcí přistoupit na Smlouvu o účelovém finančním plnění, Smlouvu o společném postupu.
- Datum zveřejnění obsahu smluv ve sbírce listin a ve společnosti VAK.
- "Znalecký posudek" prodávané části VAKu vypracovaný SLAVELA.
- Znalecký posudek oceňující přiměřenou hodnotu prodávané provozní části podniku v roce 2002 předložený na valné hromadě VAKu 17.4.2002.
- Nabídka cen za provozní část podniku VAKu jednotlivých účastníků výběrového řízení VAKu v roce 2001, 2002.
JIV a SMZ
- Dopis zaslaný Jižní vodárenskou primátorovi a městu Zlín, týkající se akcií VAKu a provozního modelu.
- Dohoda o vzájemném vypořádání vztahů mezi městem Zlín a Jižní vodárenskou, a.s.
- Smlouva o společném postupu mezi Jižní vodárenskou a Statutárním městem Zlín. Smlouva o koupi akcií na majitele mezi městem Zlín a Jižní vodárenskou, a.s.
- Smlouva o nájmu a provozování vodárenské infrastruktury mezi VAK Zlín s Zlínská vodárenská, a.s.
- Smlouva o prodeji části podniku mezi VAK Zlín s Zlínská vodárenská, a.s. Důvodová zpráva k předkládaným materiálům – návrhu usnesení města Zlí, přijatá usnesení městem Zlín.
- Zápis z jednání mimořádné valné hromady VAKu, hlasování zástupce města Zlín a zástupce Jižní vodárenské na této valné hromadě.
- Materiál zpracovaný Ing. Milanem Soldánem Finanční komisi RMZ dne 19.4.2004
- Materiál předložený RMZ, vycházející z materiálu zpracovaného Ing. Milanem Soldánem, zastupitelstvu města Zlín
Představenstvo Vaku a Veolie
- Výpis z obchodního rejstříku VAKu a Zlínské vodárenské, a.s.
- Informace VAKu o existenci zaměstnaneckého poměru Petra Tejchmana a Martina Bernarda.
- Informace VHS Olomouc o existenci zaměstnaneckého poměru Oty Melchera.
- Výpis z obchodního rejstříku VHS Olomouc a STŘEDOMORAVSKÉ VODÁRENSKÉ, a.s.
- Žaloba na určení neplatnosti smluv v Olomouci podaná městem Šternberk.
- Rozhodnutí Krajského soudu v Ostravě o neplatnosti této smlouvy.
- Dohody mezi městem Olomouc a městem Šternberk o odkoupení akcií a stažení žalob.
Dokumenty dokládající dění v a kolem vodárny Zlín a vyvedení zisků z vody na Francouze v roce 2004 seřazené v časové řadě
19.1.04 Obec Žlutava vyjadřuje své stanovisko k prodeji akcií Vaku Zlín
„... Rozhodnutím města Zlín akcie prodat možnost získání dotací prakticky zanikla, proto bylo naše rozhodnutí nabídnout akcie dřív než „bude pozdě ...“
....Vzhledem ke způsobu hlasování na valných hromadách společnosti VaK Zlín jsme byli pouze v roli diváků. Jen jsme pozorovali, co si města - především Zlín - odhlasují, aniž bychom mohli nějak aktivně zasáhnout do výsledků hlasování....“
Názor: Rozhodnutí "prodat, dokud za to něco máme" vypovídá jednoznačně o tom, jaký vliv mělo rozhodnutí měst Zlín o prodeji akciové účasti ve Vaku Zlín a jeho následné jednání na malé obce v regionu. Každý se snažil „urvat, co se dá“ a o tom, že to vede k privatizaci zisků Vaku Zlín a ke ztrátě nezbytných dotací na financování infrastruktury nikdo uvažovat nechtěl.
9.2.04 Je do obchodního rejstříku zapsána společnost ZLÍNSKÁ VODÁRENSKÁ, a.s. - jediným akcionářem je VEOLIA VODA, A.S.
Členem představenstva ZV se ihned stává dosavadní ekonomický ředitel Vaku Zlín Petr Tejchman a např. bývalý ředitel VHS Olomouc, a.s., Ing.Ota Melcher.
20.2.04 Prohlášení České spořitelny
ČS převedla veškerá práva a povinnosti jí svědčící z výše uvedené smluvní dokumentace na společnost Jižní vodárenská.
Názor: Tímto pro ČS končí Projekt Morava ve zlínském regionu. ČS přitom chtěla získat akciové podíly ve Vaku Zlín, Vak konsolidovat, viz. nabídka odkupu akcií Vaku Zlín učiněná městu Zlín.
Zlínská vodárenská nabízí městu peníze za hlasování pro provozní model. Snaží se nakoupit potřebný počet hlasů na valné hromadě pro schválení provozního modelu, který uzavře Vak Zlín se Zlínskou vodárenskou. Zastupitelstvo Slavičína tyto smlouvy odmítlo.
4.3.04 Jednání zastupitelstva města Luhačovice
Zlínská vodárenská nabízí městu peníze za hlasování pro provozní model. Zastupitelstvo schválilo vytvoření provozního modelu ve Vaku Zlín a schválilo uzavření Smlouvy o společném postupu města, Vaku Zlín a Zlínské vodárenské a Smlouvu o umístění účelového finančního plnění. Zastupitelstvo pověřilo svého zástupce - starostu B. Marhoula - hlasovat na valné hromadě PRO schválení smlouvy o prodeji části podniku a smlouvy o nájmu a provozování vodárenské infrastruktury předložené Zlínskou vodárenskou a zajistit podpis smlouvy o účelovém finančním plnění. B.Marhoul jako starosta města a současně představitel Sdružení Zlínsko čištění odpadních vod vyzýval v roce 2002, aby představenstvo zrušilo soutěž pro její neprůhlednost.
Názor: Na základě jakých informací zastupitelé rozhodovali? Zastupitelé Luhačovic rozhodli již 4.3.04 a nemohli znát znaleckou zprávu vypracovanou k datu 18.3.04, kdy znalecký posudek stanovil hodnotu prodávané části podniku o 20 mil.Kč níže než v roce 2002, na 60,48 mil. Kč. V roce 2002 stanovil znalec cenu na cca 80 mil.Kč a Jižní vodárenská toto nabídla. Motivem pro hlasování patrně bylo přislíbené účelové finanční plnění a sliby dotací.
17.3.04 Jednání zastupitelstva města Tlumačov
Opakují se Luhačovice v zastupitelstvu Tlumačova.
Manipulace se zastupiteli je dokonalá: "Uskutečnění transformace společnosti VAK Zlín je nezbytnou podmínkou a nutným předpokladem pro možnost podání žádostí o dotace ze strukturálních fondů EU. V případě schválení (i většinou ostatních akcionářů) a uzavření smluv souvisejících se změnami ve společnosti VAK a. s. na tzv. provozní model obdrží naše obec na základě smlouvy o účelovém finančním plnění v průběhu 3 let celkem cca 760 tis. Kč s účelovým určením pro oblast rozvoje vodárenské infrastruktury."
Názor: Na základě jakých informací zastupitelé rozhodovali? Zastupitelé Tlumačova rozhodli 17.3.04. Stejně jako v případě Luhačovic ani oni nemohli znát znaleckou zprávu ze dne 18.3.04, kdy znalecký posudek stanovil hodnotu prodávané části podniku Vaku Zlín o 20 mil.Kč níže než v roce 2002, na 60,48 mil. Kč. V roce 2002 stanovil znalec cenu na cca 80 mil.Kč a Jižní vodárenská toto nabídla. I zde bylo motivem pro hlasování přislíbené účelové finanční plnění a sliby dotací.
17.3.04 Zpráva o přezkoumání smlouvy o prodeji části podniku Vak Zlín
Tento dokument vypracoval znalec a představenstvo Vaku Zlín ho předložilo akcionářům na valné hromadě Vaku Zlín 30.4.2004 jako důkaz o výhodnosti provozního modelu. Obsah těchto tří listů jsou údajně důkazem o výhodnosti prodeje provozní části podniku a tedy i vyvedení zsiků z vody na Veolii. Na tento cár papíru byli odkazováni akcionáři i zastupitelé, když chtěli informace, aby mohli se znalostí věci hlasovat a rozhodovat o budoucnosti Vaku Zlín na 20-30 let.
Pozn.: Akcionáři na valné hromadě upozornili na to, že v roce 2002 byla cena stanovená znalcem i nabídka JIV za provozní část Vaku Zlín cca o 20mil. Kč vyšší. S vysvětlením byli odkázaní na znalecký posudek z roku 2004.
Názor: Konečná kupní cena za provozní část podniku byla po protestech navýšena o dalších 22,8 mil. Kč. Celkově bylo uhrazeno 83,288 mil. Kč. Pouze díky navýšení prodejní ceny skončilo hospodaření Vaku Zlín za rok 2004 v zisku 4,4 mil. Kč. Pokud by k němu nedošlo, Vak Zlín by při převedení kontroly nad vodárenským monopolem na soukromý subjekt skončil dokonce ve ztrátě. Představenstvo přitom tvrdilo, že efekt z prodeje provozní části podniku bude 40 – 270 mil.Kč.
18.3.04 Zpráva o přezkoumání Smlouvy o prodeji části podniku od CENY+ODHADY ZLÍN, s.r.o.
Dle Smlouvy o prodeji části podniku byla sjednaná kupní cena za prodávanou část podniku provozní divize ve výši 60.480.000,- Kč. Znalec konstatuje, že tato cena odpovídá ceně stanovené ve znaleckém posudku a je přiměřená. Pro srovnání je zde znalecké ocenění z roku 2002, kdy hodnota prodávané provozní části podniku Vak Zlín v roce 2002 činila 80 mil. Kč.
22.4.04 Jednání zastupitelstva města Brumov-Bylnice
Zastupitelstvo projednalo požadavek Vak Zlín, aby město schválilo vytvoření provozního modelu ve Vaku Zlín a schválilo uzavření Smlouvy o společném postupu a Smlouvu o umístění účelového finančního plnění. Mezi městem, Vakem a Zlínskou vodárenskou. Zastupitelstvo pověřilo svého zástupce - starostku M. Kovaříkovou - hlasovat na valné hromadě PRO schválení smlouvy o prodeji části podniku a smlouvy o nájmu a provozování vodárenské infrastruktury předložené Zlínskou vodárenskou a zajistit podpis smlouvy o účelovém finančním plnění.
22.4.04 - Stanovisko města Brumov jako akcionáře Vak Zlín, a.s. k transformaci a rozdělení této organizace
Zastupitelé dostávají před rozhodováním materiály, ve kterých se mimo jiné uvádí:
….“majoritním vlastníkem akcií Vak Zlín, a.s. je strategický partner a nejsou to města a obce....Je však smutnou pravdou, že postavení Vak Zlín a potažmo postavení měst a obcí v této společnosti je špatné už nyní, a to vědomou nebo cílenou zásluhou managementu Vaku Zlín a některých měst a obcí jako akcionářů (Zlín, Napajedla). Už dnes má Vak Zlín zřejmě hospodářské problémy a je vysoce úvěrován, už dnes má soukromá společnost takové postavení, že může o Vak Zlín rozhodovat ve svůj prospěch. ….. Po jednáních se zástupci Vak Zlín a nové provozní společnosti Zlínská vodárenská o podmínkách vzniku a o budoucím fungování provozního modelu se domníváme, že vznik provozního modelu, tak jak je navrhován, je možným způsobem, jak skutečně získat zdroje z EU, ale také jediným možným, s kterým souhlasí majoritní vlastník vaku Zlín. ...“
Názor: Stanovy Vaku neumožňovaly převod akcií Vaku Zlín bez souhlasu valné hromady na jiný než municipální subjekt. Valná hromada Vaku Zlín do roku 2004 neodsouhlasila převod akcií Vaku Zlín na žádného strategického partnera. Strategický partner vlastnící majoritu ve Vaku Zlín neexistoval. Na začátku roku 2002 měly obce ve vaku 90% podíl, Vak splňoval kritéria pro získání dotací. Pokud najednou tato kritéria nesplňoval, musel někdo zásadně porušit stanovy Vaku. Tomu šlo zabránit soudní cestou. Konstatování, že provozní model je jediným možným, se kterým bude souhlasit majoritní vlastník, vypovídá o tom, jak byli zastupitelé o stavu věci informováni.
23.4.04 Smlouvy o společném postupu – město Brumov-Bylnice, Zlínská vodárenská a Vak Zlín.
Město se zavázalo, že jeho zástupce na valné hromadě bude hlasovat PRO realizaci provozního modelu. V souvislosti s tím se smluvní strany dohodly, že se mezi Zlínskou vodárenskou a městem uzavře Smlouva o umístění účelového finančního plnění, která je odměnou za splnění závazků města hlasovat pro provozní model a prodat ČOV Broumov-Bylnice Vaku Zlín. 20.5.04 Smlouvu o poskytnutí účelového finančního plnění zastupitelstvo města Brumov -Bylnice schválilo.
Dva dny před valnou hromadou Vaku Zlín schvalující provozní model se koná zastupitelstvo města Zlín. Dohoda o vypořádání vzájemných vztahů mezi městem Zlín a JIV ruší všechna ustanovení Smluvní dokumentace z 26.4.02, město Zlín s ČS uzavírají Smluvní dokumentaci k akciím Vaku Zlín. Městu Zlín nebude doplaceno 20% kupní ceny. Naopak, město vrátí JIV 42,6 mil.Kč a pouze rozdíl, tj. 14,8 mil. Kč zůstane městu jako odměna za to, že umožnilo JIV výkon hlasovacích práv (tím kontrolu nad Vakem Zlín a přípravu realizace provozního modelu). Tato dohoda nabývá účinnosti 14 dnů po odsouhlasení provozního modelu na valné hromadě konané dne 30.4.04, na které musí město Zlín hlasovat PRO provozní model, jinak 14,8 mil Kč nedostane. Za dva dny, tj. 30.4.04, hlasuje zástupce města Zlín na valné hromadě s akcionářským podílem 43,55% ve Vaku Zlín. Dne 4.4.02 přitom město Zlín schválilo prodej akcií Vaku Zlín mimo jiné i z důvodu „ ...město Zlín nemá finanční prostředky na nákup téměř 30% akcií k získání ¾ majetku společnosti na to, aby mnoho koncepčně tuto společnost řídit a ovládat, a je velké nebezpečí, že velkou část akcií (hlasovacích práv) získá soukromý investor, a tím bude podíl města Zlína velmi výrazně znehodnocen…„ 4.4.02 Usnesení města Zlín o prodeji akcií Vaku Zlín a zdůvodnění prodeje akcií Vaku Zlín, Smlouva o společném postupu města Zlín a JIV. Zastupitelstvo města Zlín
28.4.04 Smlouva o společném postupu Jižní vodárenská a město Zlín
28.4.04 Dohoda o vypořádání vzájemných vztahů JIV a město Zlín
28.4.04 Smlouva koupi 39 779 akcií Vaku Zlín městem Zlín od JIV za 95 Kč na akcii
Názor:
KCP ve svém rozhodnutí konstatovala a doložila, že JIV a město Zlín jednají dlouhodobě ve shodě
a nic na tom nemění to, že z důvodu zmeškání lhůty pro zahájení řízení toto rozhodnutí musela zrušit.
Otázky: Jak to, že po zavedení provozního modelu již nehrozí městu Zlín, že velkou část akcií Vaku Zlín získá soukromý investor, a tím výrazně znehodnotí podíl města Zlín? viz. Důvodová zpráva ze dne 4.4.2002 předložená zastupitelům města Zlín, panem Soldánem. Když je provozní model pro Vak Zlín tak výhodný, jak to že není ze strany investorů o akcie Vaku Zlín žádný zájem? Není odpověď v ekonomických výsledcích Vaku Zlín a soukromé provozní společnosti Zlínská vodárenská po zavedení provozního modelu a v principu provozního modelu?
30.4.04 Zápis o průběhu valné hromady Vaku Zlín - schválení provozního modelu Vaku Zlín
Program valné hromady. O průběhu valné hromady informují dva zápisy. Zápis z jednání valné hromady vytvořený představenstvem a Notářský zápis. Zápisy uvádějí, na co se akcionáři ptali, co žádali a jaká vysvětlení dostali nebo nedostali a proti čemu protestovali. 30.4.04 byli akcionáři seznámeni se Smlouvou o nájmu a provozování vodárenské infrastruktury a hlasovali pouze o uzavření Smlouvy o prodeji části podniku. Na valné hromadě představenstvo Vaku Zlín odmítlo vysvětlit např. Smlouvy o účelovém finančním plnění mezi některými městy, Zlínskou vodárenskou a Vakem Zlín. Potřebných 75% všech hlasů přítomných na valné hromadě hlasujících PRO provozní model bylo již předem zajištěno. Tyto hlasy tvořily:
a) Hlasy měst vázaných smlouvami o společném postupu a účelovým finančním plněním se Zlínskou vodárenskou - Brumov , Luhačovice, Tlumačov a další.
b) Hlasy města Zlín na základě Smlouvy o společném postupu s JIV a motivovaným finanční odměnou „úplaty za výkon hlasovacích práv“. Zastupitelstvo města Zlín
c) Hlasy samotné JIV, s kterými disponovala díky ČS
Rozhodnutí o uzavření Smlouvy o prodeji části podniku se společností Zlínská vodárenská, a.s. PRO návrh hlasovalo 769.333 hlasů, což bylo 77,23%, PROTI bylo 223.227 hlasů, zdrželo se 2 hlasy a 3.517 hlasů nehlasovalo. FNM jako majitel akcie se zvláštními právy hlasoval PRO toto usnesení. Pro přijetí usnesení bylo třeba souhlasu tří čtvrtin přítomných akcionářů - Usnesení BYLO přijato.
Názor: Zajímavé je srovnání smluvních podmínek z roku 2002 a 2004, zejména u výše nájmu a výše dosažené prodejní ceny. V roce 2002 nebyl model schválen, proto by v roce 2004 měly být podmínky lepší! Zajímavá je rovněž změna postoje FNM, resp. MZE jehož zástupce na valné hromadě Vaku Zlín v roce 2002 byl PROTI a v roce 2004 byl PRO.
30.4.04 Zpráva představenstva Vak Zlín o prodeji části podniku Zlínské vodárenské
Ekonomická výhodnost! Tato Zpráva se vyjadřuje k otázce ekonomické, k otázce způsobu výběru Veoile i k dotacím. Je to dokument, jehož obsah lze porovnat s realitou, které neodpovídá.
Je prakticky celá lživá viz:
který poté, co ho předložil městu Zlín, byl okamžitě z orgánů Vaku vyhozen.
Ekonomické vyjádření přínosu provozního modelu. „Závěrečná kvantifikace celkových ekonomických přínosů prodeje části podniku VAK Zlín je podle tohoto „odborného ekonomického posudku“ vyčíslena po zaokrouhlení mezi 40-280 mil.Kč.“
Názor: Výsledovky Vaku Zlín a Zlínské vodárenské ve výročních zprávách ukazují skutečný dosažený výsledek. Jak je „zaokrouhlení“ ekonomických přínosů nepřesné, lze snadno posoudit. I když prodejní cena prodávané provozní části podniku byla dodatečně navýšena o cca 20 mil.Kč, Vak Zlín vydělal v roce 2004 pouhé 4 mil.Kč. Vak Zlín privatizoval vodárenský monopol a dosáhl za to celkový zisk 4 mil. Kč. Prodal přitom lukrativní část podnikání, včetně smluvních vztahů, zaměstnanců a provozní techniky – tato část vydělává Veolii každoročně zisky, dosahující téměř 100 mil. Kč/rok, což zachycují výsledovky a kalkulace a v ní uvedené ziskové marže z vodného a stočného.
Vyjádření se k výběru Zlínské vodárenské. Východiskem jejího výběru se údajně stal dlouhodobý zájem skupiny Veolia water, která již v roce 2002 vyhrála výběrové řízení na strategického partnera společnosti.
Důvodů nutnosti uzavření provozního modelu se Zlínskou vodárenskou jsou dotace z EU. „Přímým důvodem transformace společnosti je nezbytnost splnění podmínek a předpokladů pro možnost předložení žádosti o dotace ze strukturálních fondů EU.“
Otázka: Kdo dostal Vak Zlín do pozice, že nesplňoval podmínky oprávněného žadatele o dotace z EU? Kdo umožnil JIV ovládnout Vak Zlín? Vak Zlín vlastněný municipalitou splňoval podmínky pro možnost žádat o dotace, dokud ho neovládla JIV.
Názor: Město Zlín a některá další města v roce 2002 a 2003 přenechaly dispozici s hlasovacími právy k akciím Vaku Zlín, a tím faktickou kontrolu nad Vakem přes Českou spořitelnu JIV. Že toto ohrožuje dotace z EU věděli zastupitelé města Zlín a členové představenstva z řad zástupců města Zlín ze stanovisek Ministerstva životního prostředí a ze Směrnice MŽP z roku 2001.
Názor: Skutečný cíl všech modelů byla privatizace prodeje vody za podmínek, kdy veškeré břemeno budoucích investic zůstane Vaku a obcím. Financování tohoto modelu z dotací EU bylo Evropskou komisí odmítnuto. Přímý důvod transformace Vaku Zlín uváděný představenstvem Vaku Zlín v důvodové zprávě neplatí.
Naopak transformace znemožnila získání dotací, viz. Základní komentáře Generálního ředitelství pro regionální politiku (DG REGIO) k „Podmínkám přijatelnosti vodohospodářských projektů pro Operační program Životní prostředí v programovacím období 2007–2013“ předložené EK 6. srpna 2007.
1.5.2004 vstoupila Česká republika do Evropské unie a začala platit přísná legislativa EU.
Po 1.5.2004 by bez výběrového řízení nebylo možné Vak Zlín privatizovat.
10.5.04 JIV nabízí městu Napajedla vrácení bezcenných akcií Vaku
JIV nemá zájem vlastnit akcie, či se jakkoliv jinak dlouhodobě majetkově podílet na VAKu Zlín. Nabízíme ukončení smluv s tím, že všechna práva a povinnosti akcionáře přejdou plně zpět na Vaše Město. Pokud by toto nastalo, JIV by městu nedoplácela zbylou část 20% z kupní ceny a naopak město by vracelo 95 Kč/akcii.
20.5.04 Město Brumov-Bylnice podepisuje Smlouvu o poskytnutí účelového finančního plnění se Zlínskou vodárenskou a Vakem Zlín
13.7.04 ÚHOS sděluje, že Veolia a JIV popírají jakoukoliv provázanost.
Vítězem výběrového řízení v roce 2001 skutečně vyhlásilo představenstvo Vaku Zlín společnost JIV, ale dva poradci představenstva měli zásadně jiný názor. 27.11.2001 Alfax zpracoval Hodnotící tabulky smlouvy o nájmu, kde nabídku JIV hodnotil až jako třetí. 30.11.2001 - AK Altheimer & Gray Komentář k výběru partnera Vak Zlín.
9.6.2004 Řádná valná hromada Vaku Zlín. Zápis o průběhu valné hromady. Akcionáři žádali vysvětlení důvodu zavedení provozního modelu a níže uvedených okruhů otázek. Nedostali nic.
Byla doložena výhodnost provozního modelu pro Vak Zlín? Proč představenstvo a dozorčí rada opětovně odmítli předložit alternativy budoucího vývoje Vaku při zachování jeho původní podoby a při zavedení provozního modelu?
Byli akcionáři pravdivě informování tak, aby měli dostatečný obraz o skutečnosti ve věci uzavření Smlouvy o účelovém finančním plnění a Smlouvy o společném postupu mezi Vakem Zlín, Zlínskou vodárenskou a některými akcionáři? Co je to účelové finanční plnění a kdo to zaplatí? Je toto plnění součástí nájmů fakturovaného Vakem Zlín a je součástí kalkulace ceny vody?
Navrhlo představenstvo Vaku Zlín do orgánů Vaku zvolit zástupce těch měst, která uzavřela Smlouvu o společném postupu a Smlouvy o účelovém finančním plnění se Zlínskou vodárenskou a Vakem Zlín ?
13.7.04 Úřad pro hospodářskou soutěž konstatuje, že JIV a Veolia (dříve Vivendi) popírají vzájemnou provázanost.
Pozn.: JIV v roce 2002 tvrdila opak, viz. „JIV a její postavení v rámci skupiny Vivendi“ a „JIV - Fámy a Fakta“. Veolia (dříve Vivendi) v roce 2003 zveřejnila článek, ve kterém uvádí, že získání akcií Vak Zlín a VKM je pouze dočasným krokem a cíl je rozdělit společnosti a ponechat si pouze provozní část.
25.8.04 Mimořádná valná hromada - Zápis o průběhu valné hromady a program VH
Minoritní akcionáři svolávají valnou hromadu a žádají vysvětlení k záležitostem, které proběhly od roku 01 do roku 04, zejména se jedná o otázky:
a) výkonu hlasovacích práv měst, obcí a JIV v letech 01-04,
b) zpráv o vztazích propojených osob v letech 01-04
c) výhodnosti provozního modelu pro Vak Zlín
d) smlouvy o umístění účelového finančního plnění, Smlouvy o společném postupu, Smlouvy o prodeji části podniku a Smlouvy o nájmu a provozování vodárenské infrastruktury
e) výběrového řízení, způsobu hodnocení nabídek a výběru vítěze v roce 2001
f) rozdílného zařazování infrastruktury pro malá města a obce a pro město Zlín v případě ČOV Malenovice
Pozn.: Zákon č.513/1991 Obch.Z. určuje právo akcionáře požadovat a dostat na valné hromadě vysvětlení. Toto vysvětlení musí obsahovat informace, které musí být určité a musí poskytovat dostatečný obraz o skutečnosti. V zápise o průběhu valné hromady zjistíte, jaká vysvětlení akcionáři dostali.
3.9.04 ČS prohlašuje, že v transakci s akciemi Vaku Zlín působila jako OsCP.
V roce 2002 zaslala ČS městu Zlín nabídku odkupu akcií Vaku v rámci svého Projektu Morava. Postavení a cíle ČS zde nebyly presentovány jako nákup akcií pro klienta. „Cílem ČS, a.s. v rámci tohoto projektu je získat akciové podíly ve většině vodohospodářských společností na Moravě, následně tyto společnosti konsolidovat…." ČS zde vystupuje jako subjekt, který chce společnost VAK z obchodních důvodů ovládnout a konsolidovat. ČS nabídla městu Zlín odkoupení všech akcií Vaku Zlín na jméno kromě menšinového počtu akcií a současně navrhla uzavření akcionářské dohody, kde mimo jiné slibuje zastoupení akcionářů ve vrcholných orgánech a managementu společnosti. Tvrdí, že zásadní význam může mít možný závazek investora nezvyšovat cenu vodného a stočného nad míru inflace, a to po celou dobu platnosti akcionářské dohody.
Názor: Pokud by města věděla, že ČS kupuje akcie jako OsCP pro subjekt JIV či Veolii, kterého na valné hromadě 17.4.2002 odmítla do Vaku Zlín nainstalovat, jejich ochota prodávat akcie ČS i JIV by byla nulová a reakce na nabídku ČS by byla negativní.
26.10.04 Rozhodnutí KCP v kauze Vak Zlín
Správní orgán dozoru nad kapitálovým trhem KCP zahájil a vedl správní řízení s městem Zlín, JIV a Českou spořitelnou. KCP shledala zásadní porušení zákona ze strany města Zlín a JIV, které byly stiženy ze zákona sankcí nemožnosti vykonávat hlasovací práva, nejpozději 60 dnů od 17.7.2002. Město Zlín mělo zaplatit pokutu 4,5 mil. Kč a JIV 9 mil.Kč.
KCP konstatovala, že zkoumala povahu, způsob, dobu trvání a následky protiprávního jednání z hlediska konkrétního stupně společenské nebezpečnosti a uzavřela, že spáchaný správní delikt je třeba kvalifikovat jako úmyslný, předem promyšlený, omisivní skutek, kdy způsob spáchání správního deliktu zvyšuje stupeň společenské nebezpečnosti.
Pozn.: Toto rozhodování KCP trvalo dva roky. Prezídium KCP toto rozhodnutí následně zrušilo, protože ze strany KCP došlo k zmeškání lhůty pro zahájení správního řízení.
Názor: Dohled nad kapitálovým trhem vykonávaný KCP totálně selhal a vzhledem k množství zasílaných podnětů a urgencí na KCP je otázkou, jak je to možné.
15.11.04 Zlínská vodárenská nabízí městu Napajedla Smlouvu o pronájmu ČOV Napajedla za 5000 Kč/rok.
Na vybudování ČOV přispěl stát Česká republika přes SFŽP celkem částkou 83.634.000 Kč. Tuto ČOV měl Vak Zlín pronajatu k provozování za částku odpisů tj. 5.500.000,- Kč/rok.
Názor: Zlínská vodárenská se zavázala městům Luhačovice, Tlumačov, Brumov-Bylnice a dalším vyplatit během 10let cca 53.000.000 Kč za to, že budou hlasovat na valné hromadě Vaku Zlín pro provozní model. Ročně dělá tato částka 5.300.000 Kč. Pokud ušetří na nájmu ČOV Napajedla 5.495.000,- Kč, je to vyřešeno. Lidé to zaplatí ve vodném a stočném na místo Napajedlům jiným obcím, které pro provozní model hlasovaly. S hlasy Napajedel na valné hromadě 30.4.04 bylo rovněž hlasováno PRO.
30.12.04 Smlouva mezi Zlínskou vodárenskou a městem Napajedla o nájmu ČOV Napajedla za 5000 Kč rok.
Pozn.: Zlínská vodárenská se zavázala městům Luhačovice, Tlumačov, Brumov-Bylnice a dalším vyplatit během 10 let finanční plnění cca 53.000.000 Kč za to, že budou hlasovat na valné hromadě Vaku Zlín pro provozní model. Ročně 5.300.000 Kč.
31.12.2004 – Zpráva představenstva o podnikatelské činnosti společnosti a stavu jejího majetku
Akcionáři se dozvěděli, že oproti částce schválené valnou hromadou byla cena za prodávanou provozní část podniku zvýšena o 22.808.000 Kč na 83.288.000,- Kč. Vak Zlín dosáhl zisku 4,4 mil. Kč! Představenstvo v květnu schválilo a uzavřelo smlouvy o umístění finančního účelovémhoplnění. Smlouvy zabezpečují výstavbu vodárenské infrastruktury na území měst a obcí podle požadavků jednotlivých měst a obcí.
Dosažený ekonomický efekt. Na valné hromadě 30.4.2004 předložilo představenstvo Zprávu o prodeji části podniku, kdy při prodejní ceně podniku ve výši cca 60 mil.Kč měla být závěrečná kvantifikace celkových ekonomických přínosů prodeje části podniku VAK Zlín podle odborného ekonomického posudku vyčíslena po zaokrouhlení mezi 40-280 mil.Kč. Vak Zlín dosáhl zisk pouhých 4,4 mil. Kč a to jenom proto, že prodejní cena části podniku byla dodatečně navýšena na 83 mil. Kč.
Finanční účelové plnění
Názor: Smlouvy o umístění finančního účelového plnění nabídla městům a obcím Zlínská vodárenská proto, aby si zajistila jejich hlasy na valné hromadě schvalující provozní model s její společností. Toto plnění bylo podmíněno hlasováním pro provozní model mezi Vakem Zlín a Zlínskou vodárenskou a současně byly uzavřeny také smlouvy o společném postupu mezi městem a Zlínskou vodárenskou. Např. z 20.5.04 Smlouva o poskytnutí účelového finančního plnění a Smlouva o společném postupu – město Brumov, ZV a Vak Zlín a zdůvodnění přistoupení na tyto smlouvy.
31.12.2004 Vak Zlín Výroční zpráva 2004
Mimo jiné se zde dozvíte, že společnost Vak Zlín má jediného zaměstnance. Vak Zlín prodal provozní část podniku za 83.288.000,- Kč a dosáhl zisku 4,4 mil. Kč. Vak Zlín investoval téměř 130 mil. Kč a na opravy bylo vynaloženo 48 mil. Kč. Na účtu má 79 mil. Kč. 30.4.2004 schválila valná hromada provozní model a 30.4.2004 byly smlouvy podepsány. Za dva měsíce na to, dne 24.6.2004, odstoupili z představenstva Vaku Zlín pan Josef Šverma a Pavel Svoboda.
Pozn.: Dle Zprávy o prodeji části podniku, při prodejní ceně podniku ve výši cca 60 mil.Kč, měla být závěrečná kvantifikace celkových ekonomických přínosů prodeje části podniku VAK Zlín podle odborného ekonomického posudku vyčíslena po zaokrouhlení mezi 40-280 mil.Kč.

