MINISTERSKÝ NÁVRH ZÁKONA Z POLOVINY ROKU 2020 O ÚDAJNÉ ÚSTAVNÍ OCHRANĚ VODY JE PAST. LIDÉ BUDOU VŠE FINANCOVAT A ZISKY Z VODY MAJÍ DÁL TÉCT DO CIZINY
Nedoporučujeme žádný zákon, dokud v něm s POVINNOSTÍ STÁTU financovat vodárenskou infrastrukturu, není dáno i PRÁVO STÁTU ovládat prodej vody a peněžní toky a zisky z vody. Bez PRÁVÁ ovládat finance, které plynou z investic státu, jde o absurdní systém privatizace zisků a zestátněním nákladů = tunel.
Bez práva státu/měst ovládat a rozhodovat o penězích a ziscích z vody, je každý zákon pastí na peníze občanů. Díky ní bohatnou na úkor občanů soukromé firmy převážně z ciziny. A není to jen náš názor.
Zástupci dvou politických stran zaslali zakladateli NFPOV R. Novotnému návrh zákona, který po nich chce podpořit Ministerstvo zemědělství. Protože se obraně vody věnuje 20 let požádali ho, aby zpracoval Rozbor. Souhlasil, protože ví:
VŠE ZAPLATÍ VŽDY POUZE LIDÉ
Vše, co se týká vody, nakonec vždy zaplatí lidé v ceně vody nebo z daní. Proto mají právo, aby jejich peníze řešily infrastrukturu, dodávku vody a její čištění, sucho, zadržení vody, čistotu vody a nekončily v cizině na účtech koncernů a překupníků.
JEN ÚPRAVA ÚSTAVY NESTAČÍ
Úprava ústavy bez nápravy systému nic neřeší, protože minulých 30 let je důkazem, že stát není schopen vymoci dodržování zákonů ani ústavních práv občanů. Důvod je absurdní, zákony totiž porušují sami politici s koncerny a justice ani policie v ČR to neřeší.
STÁT NEOVLÁDÁ PENĚŽNÍ TOKY
Na začátku vodárenství vše platí lidé/stát, ale na konci jsou mezi lidi a vodu instalovány soukromé firmy. Ty ovládají cca 70% peněžních toků z vody, včetně miliardových zisků, které tečou do ciziny. To vše bez povinnosti financovat investice.
Kdo navrhuje uzákonit, že lidé jsou povinni financovat investice a zisky mají ovládat koncerny, ten nehájí zájmy lidí. Návrh zákona není ve všem špatný, ale to podstatné v něm schází.
Návrh ústavního zákona, který dostali poslanci v 1. polovině roku 2020
Ministerstvo zemědělství přitom dobře ví, že peníze a zisky generují pouze platby za vodné a stočné. A ví, že jen vlastník je povinen financovat obnovu trubek.
Politici, vlády ani ministerstvo zemědělství toto 25 let neřeší
Krajské státní zastupitelství v Brně v kauze vytunelovaného Vak Prostějov
- Uskutečněný prodej, měl na ekonomiku a provoz společnosti negativní dopady a v podstatě znamenal ekonomickou likvidaci společnosti. Z ekonomického hlediska, tak byl prodej výdělečné části podniku Vodovody a kanalizace Prostějov, a.s., zcela pro společnost nevýhodný. Více ZDE.
Soudce Krajského osudu v Ostravě v kauze vytunelovaného Vak Olomouc
- VHS Olomouc na období 20 let pronajal provozování a údržbu veřejného vodovodu a kanalizací v oblasti Olomoucka Veolii, čímž naprosto rezignoval na smysl a účel, pro který vůbec došlo k jejímu založení. ... Výkon podnikatelské činnosti na uvedenou dobu přenechal Veolii, čímž fakticky opustil podnikání v oblasti veřejného zásobování vodou… Právě tato činnost však je smyslem existence VHS Olomouc ... Více ZDE
Rozbor. Co v návrhu ústavního zákona schází a proč je díky tomu návrh pro občany a stát nevýhodný?
Požadujeme garantovat právo lidí na vodu v ústavě a vodu spravovat jako službu lidem a ne byznys korporací.
Souhlasíte? Přidejte se.
Jako před 20 lety se s poslanci i veřejností manipuluje a říkají se polopravdy
Trojské koně tvrdí, že návrh zákona údajně vrací vodu do rukou měst a státu, obsahuje vše, co zabrání dalším privatizacím vodáren, zajistí dotace z EU a vrací vliv státu do strategického odvětví.
Lžou podobně, jako před 20 lety, kdy tvrdili, že když zastupitelé předají prodej vody do rukou koncernů, tak ty zajistí 30 let růst ceny vody pouze o inflaci, dotace z EU a budou investovat místo obcí apod..
Někteří falešně šíří, že ve vodárenství není potřeba nic řešit. 90% infrastruktury přece vlastní města. Reálně ovšem většinu z této infrastruktury mají v rukou koncerny. Tu jim totiž často protiprávně politici na desetiletí "pronajali" - Zlín, Prostějov, Olomouc... Toto ví, ale lidem to v médiích neříkají.
Socio-ekonomické podmínky nastavené lidem/státu ve vodárenství na 20-30 let politiky ČSSD ve třech regionech
Zakladatel NFPOV politikům již v Rozborech doložil protiprávní dění a jeho důsledky. Stal se za to terčem gangsterských útoků. Vytrval a soudy potvrdily, že říkal pravdu.
Přesto R. Novotný souhlasil, že Rozbor vypracuje a předá ho všem politikům v Parlamentu a ve veřejném zájmu ho zveřejní
Stanovil podmínky, za jakých Rozbor politickým stranám poskytne:
- Vše, co v rozboru uvedu, si každý ověří, dá do souvislostí, doplní a sám vyhodnotí. V případě politické strany, odborník strany „na vodu“ vypracuje vlastní stanovisko strany k vodě a co z rozboru použije je jeho rozhodnutí.
- Rozbor poskytnu všem politikům nezávisle na politické příslušnosti, neboť jde o zásadní zákon a k jeho přijetí je třeba koncensus napříč politickým spektrem. Poskytnu ho k diskusi např. hydrologům, členům akademie věd, politikům, protikorupčním organizacím, bezpečnostním složkám např. BIS, i zástupcům médií a veřejnosti.
- Za Rozbor nestanovuji cenu. Jeho hodnotu si stanoví ten, kdo z něj bude čerpat. Pokud vyhodnotí, že mu pomohl v tak zásadní otázce, jako je ústavní ochrana vody a vodních zdrojů pro stát a občany, dle své vůle finančně podpoří Nadační fond PRAVDA O VODĚ na transparentní účet 96665/0300.
Důvod stanovení podmínek je, že řešení VODY je pro občany zásadní. Rozbor nebude chodit kolem horké kaše, to k nápravě nevede. Je třeba říct pravdu a dát do souvislosti i věci, o kterých se v ČR mlčí a nebýt „politicky korektní“.
Voda je strategická surovina a ten kdo ji ovládá, (přes legislativu je to nejsnazší) rozhoduje o životě občanů i svébytnosti státu.
Obraně vody a lidí se věnuji téměř dvacet let. Soudy vyhrávám a pomáhám ubránit vodárny, jen díky tomu, že říkám pravdu. Zažil kvůli tomu neskutečné gangsterské útoky na sebe a rodinu. Proto vím, že jde o více než jen o miliardy. Jde o život náš i našich dětí a to doslova.
Rozhoduje se o tom, zda bude z vody kšeft soukromých firem nebo veřejná služba a zda Česká republika bude svobodný stát nebo koncernistán.
Rozbor: Jak a pro koho jedná a pracuje Mze od roku 1993? V zájmu soukromých firem nebo občanů a státu?
Mze se léta podílí na tomto:
- Privatizace státních podniků na akciové společnosti do rukou obcí bez funkčních pojistek, které státu zajistí svébytnost a kontrolu nad strategickým odvětvím, včetně peněžních toků.
- Realizace oddělení neoddělitelného – studny od vody, prodeje vody od vlastnictví trubek, resp. zisků od ztrát. To, co vydělává, vyvedlo Mze do rukou soukromých firem a to, co se musí draze financovat, nechalo obcím/státu – infrastruktura.
- Hlasování zástupců Mze na valných hromadách vodáren PRO smlouvy s koncerny v rozporu s pověřením Fondu národního majetku jak mají na valné hromadě hlasovat.
- Stanovisko Mze, že pracovníci Mze nemají hlasovat PRO provozními smlouvy s koncerny, dokud nebude zpracován rozbor, jaké mají pro stát výhody/nevýhody a hlasování Mze přes zákaz pro uzavření smluv s koncerny.
- PŘED hlasováním o udělení souhlasu s uzavřením smluv s koncerny nedělalo Mze žádný rozbor prokazující výhodnost nebo nevýhodnost tzv. Provozních modelů pro stát a to ani když jsem doložil jejich nevýhodnost.
- Mze umožnilo, aby na konci vodárenství, kde jedině tečou peníze zpět do odvětví, byl realizován systém dobývání renty. Soukromé firmy ovládly peněžní toky a zisky z vody, i infrastrukturu. Ta je sice ve vlastnictví měst, ale podnikatelsky ji má v rukou koncern.
- Nájem, který za to koncerny platí je odvozen od odpisů, což je vratka městy již financovaných investic a ty měla města jako přímý prodejce vody k dispozici i bez koncernů. Mze vědělo, že města přijdou o ziskový potenciál provozování na desetiletí.
- Pravomocné rozsudky a Ústavní nálezy potvrzují, že říkám pravdu. Mze nebránilo lidi a vodárny před protiprávním nájezdem koncernu 2001-2005, který vedl k ovládnutí městských vodáren přímým konkurentem a poté k likvidaci jejich monopolní pozice.
- Již v roce 2002 byl ministr Palas a poté další ministři zemědělství a premiéři, byli mnou upozorněni, že nájezdníci díky kolaboraci části politiků skupují protiprávně městské vodárny a zavádí systém dobývání renty. Neudělali pro obranu vody a lidí nic. Naopak.
- Mze nyní nově poskytuje dotace regionům, které EK odmítla dotovat, aby nedošlo k zneužití dotací z EU. Pod heslem řešíme sucho, Mze skrytě dotuje investice, na kterých soukromé firmy generují zisky. Přitom prosadilo dotace z důvodu údajného nedostatku financí v odvětví.
Ještě jednou rozbor: Co v návrhu ústavního zákona schází a proč je díky tomu návrh pro občany a stát nevýhodný?
Systém, kdy politici a zaměstnanci státu pracují skrytě pro soukromé firmy zájmy soukromých firem jsou nadřazeny zákonům, je ve svobodném státě neakceptovatelný.
Reference a názory lidí, kteří nám pomáhají s obranou vody a vrácením zájmů lidí do správy a prodeje vody
Dává vám obrana vody smysl? Jste rozhněvaní a odhodlaní sebe a vodu bránit? Pak se přidejte k těm, kteří již sebe a vodu aktivně brání.
Samo se nic nenapraví a je skvělé, že to chápe čím dál více lidí a s námi vodu brání.
Obranu vody financujeme z vlastních zdrojů a z příspěvků lidí, jako jste vy. Od státu a politických stran nechce ani korunu. Nemohou nás ovlivňovat.
To nám umožňuje řešit problém, protiprávní jednání některých politiků v zájmu koncernů.
Převodem na transparentní účet u ČSOB
966665/0300
nebo
Děkujeme🐬